Διά Ζώσης Συνεδρίες
Αξιολογήσεις
Αξιολόγηση Νοημοσύνης
WISC- V
Το ψυχομετρικό εργαλείο WISC- V (Wechsler Intelligence Scale for Children –Fifth Edition)
είναι η πιο πρόσφατη και ευρέως χρησιμοποιούμενη κλίμακα νοητικής αξιολόγησης για παιδιά. Είναι κατάλληλο για παιδιά 6-16 ετών . Είναι ένα απαραίτητο ψυχομετρικό εργαλείο και χρησιμοποιείται για ψυχολογική εκτίμηση καθώς και για την αξιολόγηση και το σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για το σχολικό ψυχολόγο και τον ειδικό παιδαγωγό καθώς παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το νοητικό δυναμικό του παιδιού.
Το WISC- V εκτός από Γενικό Δείκτη Νοημοσύνης εξετάζει και πέντε διαφορετικούς δείκτες: Δείκτης Λεκτικής Κατανόησης, Δείκτης Οπτικοχωρικής Αντίληψης, Δείκτης Ρέοντα Συλλογισμού, Δείκτης Εργαζόμενης Μνήμης, Δείκτης Ταχύτητας Επεξεργασίας.
Η χορήγηση του WISC- V σε συνδυασμό με τη χορήγηση των κατάλληλων μαθησιακών δοκιμασιών είναι απαραίτητη προκειμένου να ολοκληρωθεί ο μαθησιακός και ο νοητικός έλεγχος του παιδιού και να σχεδιαστεί η κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση.
Μαθησιακή Αξιολόγηση
Κατά τη μαθησιακή αξιολόγηση ο ειδικός χορηγεί σταθμισμένες και άτυπες ειδικές δοκιμασίες προκειμένου να κάνει μία εκτίμηση του μαθησιακού επιπέδου του παιδιού. Συγκεκριμένα, κάνει εκτίμηση του προφορικού λόγου, της ανάπτυξης και παραγωγής του γραπτού λόγου { ανάγνωση, ορθογραφία, δημιουργική γραφή} καθώς και εκτίμηση μαθηματικών δεξιοτήτων.
Επίσης, ο ειδικός εξετάζει τον προσανατολισμό του παιδιού στο χώρο και το χρόνο, τη σωματογνωσία καθώς και την ικανότητα συγκέντρωσης.
Συνοψίζοντας η αξιολόγηση της Νοημοσύνης και η μαθησιακή αξιολόγηση είναι απαραίτητες προκειμένου ο ειδικός να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα και να μπορέσει:
– να διαγνώσει αν το παιδί εμφανίζει ειδικές ή γενικές μαθησιακές δυσκολίες
– να βρει τις αιτίες των δυσκολιών, δηλαδή να δει αν οι δυσκολίες έχουν νευρολογικό ή ψυχολογικό υπόβαθρο
– να εξετάσει τις συνοδές δυσκολίες που είναι πιθανό να συνοδεύουν τις μαθησιακές δυσκολίες {π.χ. Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής-Υπερκινητικότητα}
Ψυχοδιαγνωστική Αξιολόγηση
Η ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση ενός παιδιού, εφήβου ή ενήλικα περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη συλλογή πληροφοριών προκειμένου να εξαχθεί το ψυχολογικό προφίλ του ατόμου. Ο απώτερος στόχος είναι να γίνουν κατανοητές οι συμπεριφορές του ατόμου, τα βαθύτερα αίτια των δυσκολιών του καθώς και ο συναισθηματικός κόσμος του.
Η ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω:
– της κλινικής συνέντευξης {των παιδιών , των εφήβων και των γονέων}
-της λήψης ιστορικού από του γονείς
-της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων
-της χορήγησης ψυχομετρικών δοκιμασιών {τεστ προσωπικότητας, προβολικών τεστ}
-της συνεργασίας με το σχολικό πλαίσιο στο οποίο φοιτά ο μαθητής ή και με άλλα πλαίσια με τα οποία έχει συνεργαστεί ο ενδιαφερόμενος
Ο λόγος, που πραγματοποιείται η ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση είναι για να δει ο ειδικός μέσω της χορήγησης αξιόπιστων ψυχομετρικών εργαλείων, τις βαθύτερες αιτίες των δυσκολιών του παιδιού, εφήβου ή ενήλικα και να σχεδιάσει καθώς και να προτείνει την κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση.